Wbrew pewnym obiegowym opiniom, które jeszcze czasami można napotkać, biznes w Internecie nie jest łatwiejszy niż ten prowadzony poza środowiskiem cyfrowym. W każdych okolicznościach konkurencja jest mocna, a koszty rozkręcenia i działalności bieżącej są tak samo dokuczliwe w biznesie realnym jak i wirtualnym. E-biznes nieodłącznie związany jest ze środowiskiem Internetu, a generuje koszty prowadzenia firmy, tyle że często innego rodzaju niż jest to przypadku tradycyjnej przedsiębiorczości. Jednak nie ma czym się zrażać, tylko przystąpić do działania chłodno i racjonalnie planując swoje działania biznesowe. Często najtrudniejszym etapem jest określenie samego pomysłu lub też takie jego opracowanie, by stał się koncepcją biznesową, której realizację można zaplanować. Nie ma żadnej recepty na pomysł, który gwarantowałbym rynkowy sukces. Jednak rację mają ci, którzy uważają, że najlepszy sposób, żeby wpaść na udany pomysł, to edukacja i poszukiwanie ciągle nowej wiedzy. Możliwe, że tą drogą przynajmniej pozbędziemy się pomysłów najgorszych, w tym najbardziej już rozpowszechnionych jak np. sklepy internetowe. Ten model biznesu w sieci jest mocno eksploatowany, więc trudno jest znaleźć niszę. Z kolei najbardziej dochodowe sektory rynkowe, jak elektronika, zdominowane są przez wielkie korporacje.
Leave a Reply