Reklama w Internecie jako źródło zarobku

Podobno strony i blogi, których autorzy najlepiej zarabiają na ich prowadzeniu dotyczą właśnie tematyki zarabiania w Internecie. Właściciele tego typu witryn czerpią swoje dochody z reklamy kontekstowej, zamieszczanej między innymi dzięki współpracy z Google. Oprócz tego mogą zarabiać na artykułach sponsorowanych zamieszczanych na swojej stronie. Realia na polskim rynku są trudne, dlatego uznaje się, że maksymalnie 10 blogerów jest w stanie zarabiać na swoich witrynach na tyle dużo, że staje się to głównym źródłem utrzymania. Nie zmienia to faktu, że na zarabianiu dzięki reklamie opiera się wiele modeli biznesowych rozpowszechnionych w Internecie. Należy mieć na uwadze, że na przestrzeni ostatnich lat obraz rynku reklamowego uległ znacznej zmianie. Przez dłuższy czas funkcjonowania sieci najbardziej popularna była reklama graficzna. Obecnie banery zostały wyparte przez coraz to bardziej spektakularne formy reklamy, takie jak skyscraper czy toplayer. Prawdziwą rewolucją, było pojawienie się reklamy semantycznej, powiązanych z nimi programów partnerskich i różnych technik marketingu w wyszukiwarkach. Ich wynalezienie stworzyło nowe możliwości zarobkowe, które dostępne są tak dla wielkich korporacji, jak i małych, niezależnych przedsięwzięć. Dla tych drugich to szansa na zaistnienie w sieci.