Odpowiedni wizerunek i reklama są rzeczami niezbędnymi dla każdego przedsięwzięcia, także biznesu internetowego. Ta sama zasada dotyczy także działalności gospodarczej, która odbywa się poza Internetem, w tak zwanym świecie realnym. Internet jest tu doskonałym, oferującym praktycznie niepoliczalną ilość możliwości narzędziem pozwalającym na stworzenie i utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy. Niewątpliwym atutem Internetu jest także możliwość obustronnej komunikacji i przełamania pewnej psychologicznej bariery dysproporcji pomiędzy obydwoma stronami. Każda szanująca się firma powinna posiadać na przykład wizytówkę albo inny, niekoniecznie wielkiego formatu, materiał promocyjny, gdzie powinny znaleźć się najważniejsze informacje o danej firmie oraz dane kontaktowe. Internet daje nam możliwość, by mieć wizytówkę, banner reklamowy i jeżdżący samochód-reklamę w pakiecie w postaci strony internetowej. Strona internetowa powinna informować przede wszystkim o profilu firmy i umożliwiać potencjalnemu klientowi kontakt. Informacje o działalności powinny być jasne, czytelne, szczegółowe i na bieżąco aktualizowane, z częstotliwością właściwą już dla danej firmy. Strona powinna być też dobrze wypozycjonowana, by można ją było szybko i łatwo znaleźć. I pomimo tego, że grafika i multimedia dosłownie pozwalają czynić cuda, powinna mieć prosty i nieskomplikowany layout i interfejs. Taką prostą kampanię marketingową można zorganizować własnym sumptem – możliwość taką dają na przykład platformy blogowe (blogger, wordpress) oraz portale społecznościowe, na czele z Facebookiem.
Leave a Reply