Najpowszechniejszą formą aktywności e-biznesowej w Polsce jest handel internetowy. Jest tak dlatego, że po pierwsze, wymaga relatywnie niewielkich inwestycji finansowych. Po drugie, sprzedać czy też wystawić na aukcję można praktycznie wszystko i to nieraz bez konieczności stosowania wyrafinowanych i wysublimowanych strategii, taktyk i technik marketingowych czy pijarowskich. Po trzecie, handel internetowy pod wieloma względami przewyższa tradycyjny, oparty choćby o sieci sklepów czy punktów usługowych, handel detaliczny: przede wszystkim klient nie musi inwestować czasu i zasobów finansowych niezbędnych do dotarcia do tradycyjnego sklepu. Nawiasem, nieraz produkty oferowane w internetowych sieciach sprzedaży konkurują cenowo z ich odpowiednikami w tradycyjnych punktach dystrybucji. Aby przeprowadzić sprzedaż czy wystawić dany przedmiot na aukcji, choćby na allegro, na anonsach czy nawet na bardziej wyspecjalizowanym serwisie handlowym, wystarczy po pierwsze ten przedmiot posiadać i odpowiednio go zaprezentować, co nie wymaga – ze strony przeciętnego Kowalskiego – umiejętności typowych dla profesjonalnych handlowców, zwłaszcza, że sprzedaż nie odbywa się tradycyjną, w zasadzie bezpośrednią drogą. Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat ugruntował się też w miarę stabilny rynek, a zatem zapotrzebowanie na różnorakie produkty sprzedawane przez internet jest raczej tendencją stałą. Należy jednak pamiętać o uczciwości w transakcjach, płaceniu podatków oraz… uważać na oszustów!
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply