Biznes w sieci – prawie jak każdy inny

Założenie własnego biznesu w Internecie powinno zostać poprzedzone napisaniem profesjonalnego biznes planu, który powinien być prosty, a zarazem przekonujący, aby zachęcił czytające go osoby do spotkania z zespołem zarządzającym i zapoznania się z przedstawioną propozycją. Dobre pomysły wykluwają się długo, niezbędne dla nich jest zdobywanie wiedzy o rynku, na którym inicjujemy biznes. Błędy w biznesie, także w Internecie, biorą się z ignorancji. Tak jak w przypadku każdego innego biznesu przedsiębiorca powinien zorientować się jaka sytuacja panuje w branży, kim są konkurenci, jak zdobyć odpowiednie fundusze na rozruch i bieżącą działalność. Jednym z kluczowych pytań, na jakie musi sobie odpowiedzieć przedsiębiorca, jest to, w jaki sposób przyciągnąć i zadbać o lojalność klientów. W przypadku handlu internetowego jest to nawet trudniejsze niż w dla sklepów w warunkach realnych, o czym przekonał się już niejeden administrator sklepu online. Taka strona musi zostać wypromowana za pomocą narzędzi e-marketingu, które same w sobie stanowią warty uwagi pomysł na biznes internetowy. Przykładem przyszłościowej branży jest tu marketing w wyszukiwarkach (SEM), czyli działania promocyjne takie jak kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, dzięki którym strona nie zginie w sieci.